Poznaj trendy w projektowaniu!
Design inaczej projektowanie oznacza po prostu tworzenie, a dokładniej proces tworzenia rozwiązań. Możemy to spotkać w każdej dziedzinie. Ma na celu poprawienie oraz ułatwienie użytkowania. Projektowanie to świadome planowanie oraz tworzenie czegoś co ma spełniać swoją funkcję, a zarazem ma być atrakcyjne i angażujące. Łączy również kreatywność z praktycznym podejściem do rozwiązywania problemów.
Projektowanie stron internetowych 2025:
Możemy wyróżnić popularne dziedziny designu:
⦁ design graficzny – projektowanie wizualne (plakaty, strony internetowe, logotypy),
⦁ design produktu – projektowanie fizycznych przedmiotów (meble, urządzenia),
⦁ design UX/UI – projektowanie doświadczenia użytkownika i interfejsów (np. aplikacji),
⦁ design wnętrz – aranżacja przestrzeni.
W dzisiejszym artykule skupimy się głównie na designie graficznym dotyczącym stron internetowych oraz nowości, poznamy trendy w 2025, popularnej stylistyce czy użytkowych rozwiązaniach.
Zdjęcia oraz ilustracje wykorzystywane na stronach www
- Zdjęcia generowane przez AI
Teraz mamy łatwy i szybki dostęp do sztucznej technologi czyli AI. Częściej i chętniej sięgamy po te rozwiązania. Dzięki temu designerzy są w stanie wykreować niepowtarzalne ilustracje, które w pełni odpowiadają na wymagania klientów, produktów czy usług.
Wykorzystując popularne programy Midjourney czy DALL·E. jesteśmy w stanie wygenerować unikalne ilustracje oraz hyperrealistyczne zdjęcia. Z dnia na dzień jesteśmy świadkami jak technologia idzie do przodu, a my musimy za nią nadążać.
Często można wykreować surrealistyczne widoki bądź sytuacje które świetnie przyciągają uwagę oglądających. Zastosowanie AI w grafice często są wykorzystywane w branżach technologicznych i kreatywnych. - Cinemagraphs (żywe zdjęcia)
Są to zdjęcia z dodatkiem drobnych animacji. Często na nim jest zapętlony krótki film, który dyskretnie nadaje dynamiki oraz pełni w projekcie. Można w bardzo prosty sposób uzyskać profesjonalny oraz angażujący efekt. Możemy wykorzystać takie żywe zdjęcia np. na stronie głównej kawiarni dodając w tle żywą parę z filiżanki aromatycznej kawy.
Osiągamy wtedy bardzo delikatny i ciekawy efekt bez rozpraszania uwagi od głównych celów strony. Łączymy wtedy estetykę statycznych zdjęć oraz wysokiej jakości materiały video, a to daje nam bardzo efektowyny a zarazem subtelny wydźwięk.
- 3D renderingi i ilustracje
Popularne i często używane kształty, które nasze oczy lubią. Dają efekt głębi oraz pełni ilustracji czy sekcji dzięki 3D odczucia na stronie są bardziej „realistyczne”.
Na stronach internetowych wykorzystujemy takie grafiki i kształty w celu zaangażowania użytkownika poprzez dodanie interakcji z modelami. Zawsze chetnie coś klikniemy, przestawimy lub uaktywnimy na stronie bez żadnych powiązań. Więc warto dodawać interesujace grafiki, na które ludzie nakierują kursor w celu sprawdzenia i poruszenia obiektem. - Infografiki i mockupy dla stron internetowych
Liczniki klientów na stronie, przedstawienie ilości wykonanych projektów czy pokazanie liczby sprzadanych produktów. Przy wejści na stronę aktywuje się animacja przedstawiająca daną statystykę.
Często stosowana przez firmy analityczne, start-upy czy sklepy. Daje to nam poczucie „ruchu” na witrynie. Są to dynamiczne ilustracje wybranych danych firmy. Pomagają w budowaniu wiarygodniości, profesjonalizmu oraz sukcesu marki.
Kolejnym popularnym przykładem grafik sa często wykorzystywane mockupy. To zdjęcia produktów czy wizualizacje loga i firmy w naturalnym, realistycznym otoczeniu. Dają odczucie realnego wyglądu oraz buduje kontekst użycia produktu.
Te rodzaje grafik są już nam na tyle znane że gdy ich nie ma to zauważamy ich brak. Ułatwia nam to postrzeganie marki czy danego produktu. Dlatego mimo tematu nowości w projektowaniu nie mogliśmy pominąć tego rodzaju. Z dnia na dzień zmieniają się mozliwości przedstawienia infografik czy mockupów, a nowe pomysły designerów na wygląd dają nowe efekty na stronach i aplikacjach. - Pixel Art i retro digital
Wszystko w końcu wraca do łask. Tak samo swoją drugą młodość przezywają piersze pixelowe gry i programy. Przypomnij sobie jak wygladało piersze Mario albo GTA.
Wiele grafików i firm wraca do tej kultowej stylistyki. Mimo progresu w technologii oraz realizmie grafik nostalgia kreuje całkiem inne odczucia. Jest to powrót do dawnej stylistyki, a w projektach dla młodszych odbiorców często stosowany z przymrużeniem oka. - Gradientowe zdjęcia lub zdjęcia z efektem „duotone”
Blisko tej stylistyki znajdują się również grafiki i zdjęcia z wykorzystaniem gradientu i DuoTone. Są to fotografie pokryte gradientem lub w dwóch kontrastujących kolorach. Można również zastosować ciekawy efekt zniekształconych i abstrakcyjnych portretów.
Stosowanie takich zabiegów poprzez dodanie nietypowej kolorystyki, glitchów, rozmazaniach zaciekawia użytkownika. Jest to nowoczesna, odważna stylistyka. która stawia na mocny akcent w wybranej branży lub sekcji.
Budują unikalny klimat marki artystyczny, eksperymentalny i nie rzadko futurystyczny. Dobrze wypadają w branżach związanych z modą, fotografią np. portfolia - Interaktywne Scrollytelling i Parallax
Już mogłeś słyszeć o określeniu Parallax jednak o scrollytellingu nie każdy wie. Jest to fajne i interesujace przedstawienie informacji bądź histori za pomocą animacji wbudowaniej na scrollu. Podczas przeglądania i przewijania strony ukazują nam się zablokowane elementy, które zmieniają ułożenie w zalezności jak scrolujemy stronę. Może być stosowane pionowo oraz poziomo dając wiele możliwości i tworząc np. interaktywne karuzele.
Parallax z kolei daje nam inny efekt. Daje poczucie głębi danego obrazka, zdjęcia czy ilustracji dzięki podzielenia go na dwie bądź więcej częsci, które niezależnie od siebie zmieniają położenie gdy my przewijamy stronę.
Oba zastosowania tego rodzaju grafik dają nowoczesne i interesujace odczucia. Spotykamy się z efektem zaskoczenia oraz podążamy za tą historią jaką przekazuje nam designer. Czujemy się zaangażowani w to co chce nam przedstawić dana marka a to wpływa pozytywnie na odbiór naszej firmy.
Czcionki oraz typografia
Zastanawiając się co zmienia się w stylistyce fontów mamy wiele kierunków w jakim idzie nowoczesne projekty stron internetowych.
Jednym z najbardziej zauważalnych nowości w projektowaniu stron internetowych w 2025 roku są stosowane wielkie nagłówki zajmujące większą bądź całą powierzchnie danej sekcji. Śmiało wykorzystujemy czcionki, które mają nowoczesną i mocną stylistykę. Dobrze wpływają na atrakcyjność strony.
Odwiedź nasz instagram gdzie dodajemy informacje o nowinkach i trendach w projektowaniu i programowaniu stron internetowych
Duże nagłówki to zarówno dobre narzędzie biznesowe i marketingowe. Stosując hasła dopasowane do branzy badź skoncentrowane na danej akcji czy działaniu, firma jest w stanie szybciej osiągnąć wybrany cel. Wielkie teksty na stronie internetowej skupiają uwagę użytkownika już od pierwszych chwil na witrynie.
Następnym rodzajem trednów w czcionkach są mocne oraz przerysowane fonty typu glam serifs. Jest to elegancka forma czcionek szeryfowych pełne przesadnych zawijasów oraz kontrastowych kresek. Czcionki typu : Type Maestro, Emirola oraz Selaris wprowadzają na stronie internetowej wspaniałość oraz wyniosłość tekstów. Przyciągają wzrok mimo że nie są nachalnymi i przytłaczającymi czcionkami. Stosując je w nagłówkach, artykułach oraz opisach wdzięcznie oddają elegancję i delikatność.
Tryb ciemny na stronie internetowej oraz proste strony
Skupiając się na trendach w projektowaniu strony oraz w jej budowie nie możemy pominąć trybu ciemnego na stronach www. Jest to odwrotność kolorystyczna do której przyzwyczaiły nas wcześniejsze projekty stron. Standardowe białe i jasne tła ustępują miejsca coraz częściej wybieranym ciemnym kolorom na witrynach. Wprowadzają dodatkowy element nowoczesności na stronie oraz poprawiają wygodę przeglądania. Często gdy wieczorem przeglądamy strony internetowe, portale i sklepy doceniamy bardziej ciemne tła i kontrastujące czcionki, które dbają o nasz komfort oraz oszczędzają energie w telefonach.
Co do minimalizmu w projektowaniu stron www możemy się skupić na budowie bądź stylu. Wiele firm interesują ładne szybkie i proste strony internetowe. Witryny, które stawiają na minimalizm charakteryzują się głównie szybkością działania, intuicyjnemu menu oraz uporządkowanym treścią. Minimalizm pasuje do każdej branży, bo nie ukrywając… kto nie chce szybko znaleźć to co go interesuje?
Teraz stawiamy na czas. Chcemy szybkiej odpowiedzi na poszukiwane przez nas pytanie bądź potrzebną nam usługę. Minimalizm w projektowaniu stron wychodzi z pomocą. Jest to najlepszy styl, aby dobrze i czytelnie przedstawić usługi, produkty oraz swoją firmę zachowując przy tym atrakcyjność i estetykę.
Chat boty na stronach internetowych
Wracając do rozwoju technologii oraz wykorzystywaniu AI na stronach internetowych coraz bardziej powszechnym zabiegiem jest dodawanie możliwości szybkiej rozmowy, odpowiedzi na pytania w formie live czy aktywacji prostych działań w aplikacjach.
Chatboty często stosowane są na stronach w celu ułatwienia i przyspieszenia interakcji. Odpowiednio zakodowany program zastosowany na witrynie lub aplikacji potrafi udzielić odpowiedzi na pytania od użytkownika w czasie rzeczywistym. Ułatwia to bardzo kontakt oraz poprawia szybkość obsługi klienta.
Wiele firm decyduje się na zastosowanie chatbotów w celu budowania relacji oraz poprawy efektywności działań firmy. Rozwój sztucznej inteligencji daje wiele możliwości oraz perspektyw na poprawę i automatyzajcę obsługi klienta.
Nowości w projektowaniu stron internetowych
Trendy w projektowaniu stron internetowych w 2025 roku pokazują rozwój sztucznej inteligencji wykorzystywanej w wielu branżach jednak bez odpowiedniego projektu strony oraz dopasowania go do klienta nie osiągniemy zamierzonego celu.
Nowości w stronach www to minimalizm, nastawienie na czytelność oraz dostępność informacji. Nieodzownym elementem jest oczywiście jest termin responsywna strona internetowa. Ok. 70% użytkowników korzysta z przeglądania stron na telefonach czy tabletach więc idąc tropem nowoczesności jest to najważniejszy punkt.
Dowiedz się więcej o responsywności stron internetowych z naszego artykułu
Co zrobić, żeby moja strona była nowoczesna?
Jeżeli chcesz, aby Twoja strona była nowoczesna i nie odstawała od teraźniejszych trendów zadbaj o odpowiedny projekt graficzny oraz cele jakie chcesz osiągnąć stroną internetową. Ważny element również to identyfikacja marki. Dzięki temu z pomocą specjalistów wyróżnisz się na tle konkurencji oraz zachęcisz użytkowników do kontaktu.
Nowoczesność strony internetowej charakteryzuje również jej bezpieczeństwo oraz szybkość ładowania strony. Są to elementy struktury strony, które są wymagane do przyjemnego przeglądania witryn.
Dowiedz się więcej z naszego artykułu o bezpieczeństwie stron www.
Trendy zmieniają się co jakiś czas więc warto sprawdzać co dzieje się nowego w interesującym nas temacie oraz co jakiś czas aktualizować swoją stronę internetową. Możemy zawsze zmienić stylistykę CSS, dodać nowe funkcjonalności, które odświeżą widok sekcji, prowadzić aktywnie bloga na temat ciekawostek i nowości w naszej niszy.
Jeżeli potrzebujesz audytu strony lub masz pytania zadzwoń lub napisz do nas, z chęcią pomożemy Ci przy Twojej stronie, zajmiemy się brandingiem czy przygotujemy odpowiednie grafiki!
Zadzwoń, dobre efekty zaczną się od naszej rozmowy!